تبلیغات
سوپر ساباکی بانوان دماوند . بامربیگری سنسی قدرتی . آدرس دماوند پشت اداره آموزش پرورش جنب اداره ورزش و جوانان باشگاه مدنی (فردوسی) --- رشته رزمی سوپر ساباکی (کای کان دو) بانــوان دماوند
رشته رزمی سوپر ساباکی (کای کان دو) بانــوان دماوند
رشته رزمی سوپر ساباکی(کای کان دو)شهرستان دماوند
نقش آب در ورزشكاران
نوشته شده در تاریخ شنبه 21 بهمن 1391 توسط سنسی قدرتی | نظرات ()

نقش آب در بدن

شما بدون غذا چند هفته،بدون آب چند روز و بدون اکسیژن چند دقیقه میتوانید زنده بمانید،به عبارت دیگر بجز اکسیژن آب مهمترین عنصریست که در بدنمان داریم.

بدن شما از70-55 درصد آب تشکیل شده و تقریباً 90-80 درصد خون را آب تشکیل می دهد.آب تقریباً در تمام روندهای حیاتی بدن دخیل است.کمبود آب میتواند به تغییرات ذهنی و فیزیکی منجر شود.آب نقش های زیر را ایفا میکند:

با شستن سمومی که در طی زندگی عادی تولید میشود،بدن را پاک میکند.

زندگی مفاصل را تأمین میکند.

پوست را از خشکی محافظت می نماید.

هیدراسیون احشاء داخلی را حفظ میکند.

دمای بدن را کنترل مینماید.

وقتی بدن گرم میشود،آب به شکل عرق از پوست دفع میگردد.این مساله خوب است چرا که عرق از پوست شما تبخیر میشود و بدن شما سرد میشود.در واقع یک Air-Conditioner در بدن شما وجود دارد ولی برای اینکه این سیستم به کار خود ادامه دهد،نیاز به جبران آب از دست رفته بدن دارید.اگر به اندازه کافی و در حد جبران عرق از دست رفته آب ننوشید،خون غلیظ شده و جریان خون کند میشود این امر باعث میگردد که فشار بروی قلب وارد شود.در صورتی که کمبود مایع زیاد باشد،بدن شما به اندازه کافی آب برای تولید عرق ندارد.در این نقطه درجه حرارت بدن میتواند تا حد خطرناکی بالا برود.

وجود اینکه یک فرد بزرگسال با چثه متوسط در روز حدود2 لیتر آب از دست میدهد،یک ورزشکار ممکن است در ظرف یک ساعت ورزش شدید قریب به 3 لیتر آب از دست بدهد.در صورتی که این مایعات از دست رفته جایگزین نشوند،ممکن است دهیدراسیون عارض گردد.

کم آبی یا دهیدراسیون یک اثر منفی و شدید روی کارایی ورزشی دارد.در واقع حتی هیدراسیون خفیف تا حد یک درصد کاهش وزن بدن می تواند با ایجاد سرگیجه،سردرد و زمان عکس العمل کندتر باشد و میتواند بر خطر گرمازدگی بیافزاید.

در صورت عدم درمان،دهیدراسیون بدتر میشود و میتواند کشنده باشد.مراقب علایم زودرس هشداردهنده در خودتان و هم تیمی ها باشیدتا از دهیدراسیون اجتناب شود.در صورتی که هر یک از این علائم را مشاهده کردید،به مربی خود اطلاع دهید یا مراقبت طبی فوری طلب کنید.



درباره وبلاگ

.::سوپر ساباکی::.

برترین . قویترین و جامع ترین ورزش رزمی
پست الکترونیک
تماس با مدیر
RSS
ATOM
جستجو
آخرین مطالب
آدرس باشـگاه
سال نو مبارک
کای کان دو
نقش مواد پروتئینی در تغذیه ورزشکاران
ورزش زنــــان
نکاتی مهم در مورد ورزش بانوان
انرژی
غیر هوازی چیست؟
آمادگی هوازی واصول تمرینات آن
تمرینات هوازی چیست؟
بهترین روش برای یادگیری یك كاتا
اهداف كاتا
ستودگان رزم
10 ویتامین مورد نیاز ورزشكاران
لزوم انجام حركات كششی
آرشیو
آذر 1394
فروردین 1394
مهر 1393
شهریور 1393
آذر 1392
مهر 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
نویسندگان
سنسی قدرتی
پیوند ها
تکواندو(شهدای دماوند)
سوپر ساباکی کای کان دو دماوند
سوپرساباکی شهرستان مسجد سلیمان
پیوندهای روزانه
سایت عاشقانه
آدونیا - ایده ای جدید برای دیده شدن
نقشه کش
ابر برچسب ها
سن سی قدرتی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار رایگانابزار به اشتراک گذاری مطالب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

.



ابزار وبلاگ

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی

جاوا اسکریپت