تبلیغات
سوپر ساباکی بانوان دماوند . بامربیگری سنسی قدرتی . آدرس دماوند پشت اداره آموزش پرورش جنب اداره ورزش و جوانان باشگاه مدنی (فردوسی) --- رشته رزمی سوپر ساباکی (کای کان دو) بانــوان دماوند
رشته رزمی سوپر ساباکی (کای کان دو) بانــوان دماوند
رشته رزمی سوپر ساباکی(کای کان دو)شهرستان دماوند
ورزش زنــــان
نوشته شده در تاریخ سه شنبه 26 آذر 1392 توسط سنسی قدرتی | نظرات ()

1 درباره ورزش زنان چه می دانید

   باید در نظر داشت که با بالا رفتن سن، حجم ماهیچه‌ها کاهش می‌یابد. بنابراین حفظ ماهیچه‌ها بسیار مهم است. فیشر می‌گوید کاهش وزن هدف اصلی این مطالعات نبود و از زنان مورد بررسی خواسته نشد تا رژیم غذایی خود را تغییر دهند. تیم تحقیقاتی به دنبال راهی برای بالا بردن کیفیت زندگی این افراد بود.

       محققان آمریکایی دریافتند انجام یک روز ورزش در هفته می‌تواند به اندازه‌ی انجام ۳ روز ورزش در هفته برای زنان سالمند مفید باشد. تحقیقات انجام شده تاثیر این ورزش را بر شاخص‌های مختلف بدن تعدادی از زنان سالمند بررسی کرده است.

       تحقیقاتی که در آلاباما انجام شده است نشان می‌دهد زنانی که بالای ۶۰ سال سن دارند تنها به یک روز ورزش در هفته نیازمند هستند تا قدرت و استقامت خود را بالا ببرند.

       این تحقیقات در مجله‌ی «قدرت و شایسته‌سازی» منتشر شده و به بررسی ۶۳ زن به مدت ۱۶ هفته پرداخته است. این افراد در طول آزمایش‌ها تمرینات تلفیقی هوازی و مقاومتی انجام دادند. آنها به سه گروه تقسیم شدند کسانی که یک روز در هفته، ۲ روز در هفته و ۳ روز در هفته این تمرینات را انجام می‌دادند. در مطالعات مشخص شد همه‌ی این افراد بعد از برنامه‌ی ورزشی از قدرت، آمادگی قلبی – عروقی و کارایی بیشتری برخوردار شدند اما تفاوت زیادی در نتیجه‌ی سه گروه وجود نداشت.

        گوردون فیشر، مدیر این تحقیقات می‌گوید: «یکی از موانع بر سر راه ورزش بانوان سالمند نداشتن پشتکار است، یکی از نتایج این تحقیقات این است که انجام ورزش کم، کارساز است. اگر به افراد بگوییم که نیاز دارند حداقل ۳ تا ۵ روز در هفته ورزش کنند، مانع بزرگی برای آنها ایجاد کرده‌ایم. نداشتن وقت یکی از مشکلات در ایجاد پشتکار در ورزش است. انجام ورزش کم در طی هفته می‌تواند برای افراد سالمند هم‌چنان مفید باشد و کیفیت زندگی و سلامت آنها را بالا ببرد. انجام مداوم و کم ورزش‌های تلفیقی برخلاف آن‌چه بسیاری از مردم فکر می‌کنند می‌تواند مفید باشد. تداوم بیشتر، زمان بیشتر و شدت بیشتر ورزش در جوانان تاثیرگذارتر است. با این وجود، تحقیقات زیادی در زمینه‌ی ورزش بانوان سالمند انجام نشده. مطالعات نشان داده است ورزش مداوم و طولانی و شدید که برای جوانان مفید است صرفا همان تاثیر را بر سالمندان ندارد. قبل از مشاهده‌ی اطلاعات اگر کسی به من می‌گفت افرادی که یک بار در هفته ورزش می‌کنند می‌توانند قدرت پاهای خود را بالا ببرند، باور نمی‌کردم. بعد از این مطالعات بسیار شگفت‌زده شدم. هم‌چنین تعجب کردم که هر سه گروه حجم ماهیچه‌ها را افزایش دادند در حالی که وزن بدنشان کم نشد».

    در این تحقیقات توانایی سالمندان در نشستن و برخاستن و بالا رفتن و پایین آمدن از پله‌ها و دیگر فعالیت‌های روزانه بررسی شد.

     برای مثال درابتدای تحقیق از آنها خواسته شد تست پیاده‌روی با سرعت ۳ مایل در ساعت بدهند تا میزان ضربان قلب و دریافت اکسیژن آنها اندازه‌گیری شود. متوسط ضربان قلب این افراد ۱۱۰ بار در دقیقه بود. بعد از انجام برنامه ورزشی، این افراد به تلاش کمتری برای انجام همان مقدار پیاده‌روی احتیاج داشتند.

    فیشر می‌گوید «برنامه ورزشی تلفیقی با تداوم کم می‌تواند بهترین روش ورزشی برای بالا بردن قدرت و استقامت سالمندان باشد.»

(sarzendeh.blogfa.com)



درباره وبلاگ

.::سوپر ساباکی::.

برترین . قویترین و جامع ترین ورزش رزمی
پست الکترونیک
تماس با مدیر
RSS
ATOM
جستجو
آخرین مطالب
آدرس باشـگاه
سال نو مبارک
کای کان دو
نقش مواد پروتئینی در تغذیه ورزشکاران
ورزش زنــــان
نکاتی مهم در مورد ورزش بانوان
انرژی
غیر هوازی چیست؟
آمادگی هوازی واصول تمرینات آن
تمرینات هوازی چیست؟
بهترین روش برای یادگیری یك كاتا
اهداف كاتا
ستودگان رزم
10 ویتامین مورد نیاز ورزشكاران
لزوم انجام حركات كششی
آرشیو
آذر 1394
فروردین 1394
مهر 1393
شهریور 1393
آذر 1392
مهر 1392
مرداد 1392
خرداد 1392
اردیبهشت 1392
اسفند 1391
بهمن 1391
دی 1391
آذر 1391
نویسندگان
سنسی قدرتی
پیوند ها
تکواندو(شهدای دماوند)
سوپر ساباکی کای کان دو دماوند
سوپرساباکی شهرستان مسجد سلیمان
پیوندهای روزانه
سایت عاشقانه
آدونیا - ایده ای جدید برای دیده شدن
نقشه کش
ابر برچسب ها
سن سی قدرتی
آمار سایت
بازدیدهای امروز : نفر
بازدیدهای دیروز : نفر
كل بازدیدها : نفر
بازدید این ماه : نفر
بازدید ماه قبل : نفر
تعداد نویسندگان : عدد
كل مطالب : عدد
آخرین بازدید :
آخرین بروز رسانی :
این صفحه را به اشتراک بگذارید
ابزار رایگانابزار به اشتراک گذاری مطالب

اللّهُمَّ كُنْ لِوَلِیِّكَ الْحُجَّةِ بْنِ الْحَسَنِ صَلَواتُكَ عَلَیْهِ وَعَلى آبائِهِ فی هذِهِ السّاعَةِ وَفی كُلِّ ساعَةٍ وَلِیّاً وَحافِظاً وَقائِدا ‏وَناصِراً وَدَلیلاً وَعَیْناً حَتّى تُسْكِنَهُ أَرْضَك َطَوْعاً وَتُمَتِّعَهُ فیها طَویلاً

.



ابزار وبلاگ

موبایل

فال حافظ

دانلود

خرید اینترنتی

جاوا اسکریپت